Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

Κερατσίνι και Πετρούπολη οι επόμενες επεκτάσεις Μετρό

Τις επόμενες επεκτάσεις του Αττικό Μετρό επεξεργάζεται η διοίκηση της εταιρείας.

Μετά τον Πειραιά, η Αττικό Μετρό εξετάζει την επέκταση του δικτύου προς Κερατσίνι και Πέραμα (γραμμή 3) και από την Ανθούπολη (γραμμή 2) προς Πετρούπολη και Ίλιον....


Αντίθετα, φαίνεται ότι απομακρύνεται το ενδεχόμενο επέκτασης του Μετρό από το Ελληνικό προς τη Γλυφάδα.

Ωστόσο, ο πρώτος σταθμός (Ελληνικό) θα αλληλοσυνδεθεί με το δίκτυο του Τραμ, καθότι αποφασίστηκε η συνέχιση του δικτύου του Τραμ, από το αμαξοστάσιο της Αργυρούπολης, στο Ελληνικό.

Για την επέκταση στον Πειραιά, όλες οι πληροφορίες συνηγορούν ότι ο διαγωνισμός εισέρχεται στο κυριότερο κομμάτι του, την κατάθεση των οικονομικών προσφορών, με έξι τις ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες.

Αντίθετα, οι σταθμοί Περιστέρι, Ανθούπολη, Χαϊδάρι (γραμμή 1) Ηλιούπολη,Άλιμος, Αργυρούπολη και Ελληνικό (γραμμή 2) παραμένουν «όμηροι» του κράτους και της Siemens.

Αν και οι, εν λόγω σταθμοί, αλλά και τα τούνελ που οδηγούν στις νέες πλατφόρμες είναι έτοιμοι να τεθούν σε λειτουργία, εξαιτίας της μη ανανέωσης (από το 2008) της σχετικής σύμβασης με τη Siemens, που έχει την ευθύνη εγκατάστασης του συστήματος σηματοδότησης (signaling) στους συρμούς και τους σταθμούς, αυτοί παραμένουν ανενεργοί.

Εφόσον ανανεωθεί η σύμβαση με τη Siemens, ύψους περί τα 45 εκατ. ευρώ, απαιτείται διάστημα τουλάχιστον 10 μηνών για να λειτουργήσουν, αφού πρώτα πρέπει να γίνουν δοκιμές και η σύμβαση να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Στα 613 εκατ. ευρώ τα έσοδα της Αττικό Μετρό το 2011

Τα έσοδα της Αττικό Μετρό για το 2011 υπολογίζονται στα 613 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 200 εκατ. προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), 382 από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και 31 εκατ. από συμψηφισμό ΦΠΑ.

Μόλις πριν από μερικές ημέρες, το ελληνικό Δημόσιο εγγυήθηκε για το τελευταίο δάνειο ύψους 150 εκατ. ευρώ που έλαβε η Αττικό Μετρό από για την ΕΤΕπ για την επέκταση των γραμμών της.

Σύμφωνα με σχετική απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Φίλιππου Σαχινίδη, το δημόσιο θα λάβει προμήθεια 750.000 ευρώ, η οποία αντιστοιχεί στο 0,5% του ποσού του δανείου.

Οι όροι του δανείου προβλέπουν ότι η Αττικό Μετρό θα πρέπει να το αποπληρώσει ως το 2040, ενώ η εξόφληση του θα γίνει με σταθερό επιτόκιο 3,35%. Θα προηγηθεί μία περίοδος χάριτος επτά ετών, μετά την οποία θα αρχίσει η Αττικό Μετρό να εξοφλεί το δάνειο.

Το κεφάλαιο και οι τόκοι του δανείου θα εξοφλούνται κάθε εξάμηνο, αρχής γενομένης από τις 29 Μαΐου του 2018.
Το συνολικό ύψος των δανείων που έχει χορηγήσει η ΕΤΕπ για το μετρό της Αθήνας, από το 1994 μέχρι σήμερα, ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ.

Στον τομέα των εξόδων, μονάχα 140 εκατ. ευρώ θα χρειαστούν για τοκοχρεολύσια, 23 εκατ. για δαπάνες προσωπικού και 3 εκατ. για δαπάνες τρίτων και μελετητών.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η Αττικό Μετρό, μαζί με άλλες 4 ΔΕΚΟ (Τραμ, Κτηματολόγιο, Εγνατία Οδός, ΕΡΤ), εισήλθαν σε στενότερη οικονομική εποπτεία από το υπουργείο Οικονομικών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: