Τρίτη 3 Μαΐου 2011

Καζάνι που "βράζει" οι συγκοινωνίες




Στην εθελουσία μετάταξη οδηγείται μεγάλος αριθμός των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, υπό τον φόβο του αβέβαιου μέλλοντος στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.




Σύμφωνα με πληροφορίες συνδικαλιστών της ΕΘΕΛ, αιτήσεις μετάταξης από τα λεωφορεία της Αθήνας σε υπηρεσίες του Δημοσίου, όχι μόνο στην πρωτεύουσα αλλά και στην επαρχία, έχουν κάνει περισσότεροι από 600 οδηγοί, έναντι των 350 που προβλέπονταν στον σχεδιασμό των μετατάξεων...







Βέβαια, το ότι έχουν υποβάλει αίτηση μετάταξης δεν συνεπάγεται πως αυτή θα ικανοποιηθεί, καθώς τα υπουργεία Μεταφορών και Εσωτερικών, που είναι υπεύθυνα για τη διαδικασία, θα κάνουν δεκτό τον αριθμό των αιτήσεων που επιθυμούν βάσει των κριτηρίων τα οποία έχουν θεσπίσει από την αρχή αυτής.



Ωστόσο, η επιθυμία τόσο πολλών εργαζομένων να φύγουν από τις αστικές συγκοινωνίες φανερώνει, όπως επισημαίνουν συνδικαλιστικοί κύκλοι της ΕΘΕΛ, την αγωνία τους για το μέλλον της εργασίας τους.



Χαρακτηριστικό είναι ότι σημαντικός αριθμός όσων αιτούνται μετάταξη διεκδικεί θέσεις σε περιοχές της επαρχίας από τις οποίες κατάγεται, ενώ επίσης πολλοί είναι αυτοί που διέθεταν τις απαραίτητες προϋποθέσεις και έχουν βγει ήδη στη σύνταξη ή σχεδιάζουν να το κάνουν το επόμενο διάστημα, κάνοντας χρήση του δικαιώματός τους να αναγνωρίσουν πλασματικά χρόνια ασφάλισης.



Υπό τις συνθήκες αυτές, το παραγωγικό προσωπικό κυρίως στην ΕΘΕΛ μειώνεται αισθητά, με αποτέλεσμα να εκτελείται με μεγάλη δυσκολία το πρόγραμμα των δρομολογίων, αφού από τις 3.580 βάρδιες οδηγών που εκτελούνταν στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς έχουν ήδη χαθεί περίπου 500.



Δεν έχουν ανταλλακτικά



Η έλλειψη διαθέσιμων λεωφορείων για την εκτέλεση των δρομολογίων είναι επίσης ένας από τους λόγους για τους οποίους δεν βγαίνει το πρόγραμμα των δρομολογίων.



Σύμφωνα με τον κ. Αλέκο Κομίνη, από τα συνολικά 2.150 λεωφορεία που διαθέτει η ΕΘΕΛ καθημερινά στους δρόμους βρίσκονται μόνο τα 1.400, ενώ τα υπόλοιπα παραμένουν στα αμαξοστάσια λόγω είτε της απουσίας προσωπικού είτε των ελλείψεων που παρουσιάζονται σε ανταλλακτικά, με αποτέλεσμα η εταιρία να βρίσκεται αντιμέτωπη ακόμα και με το ενδεχόμενο κατασχέσεων.



Καθυστερούν οι πληρωμές



Συνδικαλιστές της εταιρίας αναφέρουν ότι η ΕΘΕΛ, στην προσπάθειά της να μειώσει τα λειτουργικά κόστη, καθυστερεί τις πληρωμές στους προμηθευτές ανταλλακτικών, γι' αυτό παρατηρείται έλλειψη διαθεσιμότητας υλικών. "Με αυτόν τον τρόπο, αναφέρουν, η εταιρία κατάφερε να μειώσει σε έναν χρόνο το λειτουργικό της κόστος κατά σχεδόν 100 εκατ. ευρώ".



Υπό τις συνθήκες αυτές, το κλίμα που έχει δημιουργηθεί στις συγκοινωνίες είναι εκρηκτικό, καθώς το επιβατικό κοινό, που δεν εξυπηρετείται, στρέφεται κατά των εργαζομένων.



Αντιδρώντας στην κατάσταση αυτή, χθες, συνδικαλιστές ξήλωσαν από τις στάσεις το αναρτημένο πρόγραμμα δρομολογίων, αντικαθιστώντας το με ανακοίνωση που ανέφερε ότι αυτό δεν ισχύει και καλώντας τους επιβάτες να διαμαρτυρηθούν στο υπουργείο Μεταφορών, στον ΟΑΣΑ και στη διοίκηση της ΕΘΕΛ.



Ταυτόχρονα, καμία εξέλιξη δεν υπάρχει, προς το παρόν, αναφορικά με το ζήτημα της δημιουργίας των νέων φορέων Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) και Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), που θα αντικαταστήσουν την ΕΘΕΛ - ΗΛΠΑΠ και τη ΜΕΤΡΟ - ΗΣΑΠ - ΤΡΑΜ αντίστοιχα.



Παρότι η διαδικασία για την εκλογή νέας διοίκησης μέσω της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης έκλεισε τον Μάρτιο, ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί η νέα διοίκηση, ούτε προχωρά η σύσταση του νέου φορέα.



Τις συγκοινωνίες διοικούν ακόμα "διευθύνοντες σύμβουλοι που είναι όρθιοι μπροστά στις καρέκλες τους, καθώς δεν ξέρουν αν θα μείνουν ή αν θα φύγουν, και αποφεύγουν να αναλάβουν την ευθύνη για οποιαδήποτε σημαντική απόφαση", επισημαίνουν με νόημα συνδικαλιστές της εταιρίας, οι οποίοι αφήνουν αιχμές για σκόπιμες καθυστερήσεις προκειμένου οι αλλαγές να προωθηθούν μέσα στο καλοκαίρι, ώστε να μη συναντήσουν αντίδραση από τους εργαζομένους και δυσαρέσκεια από το επιβατικό κοινό.



Αναστάτωση και στον ηλεκτρικό για τις μετατάξεις



Παράλληλα, αναστάτωση προκαλεί το θέμα των μετατάξεων και στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, όπου οι εργαζόμενοι σήμερα προχωρούν σε στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 4 το απόγευμα, προκειμένου να αποφασίσουν για περαιτέρω κινητοποιήσεις, αντιδρώντας στις υποχρεωτικές, όπως τις χαρακτηρίζουν, μετατάξεις εργαζομένων σε άλλες υπηρεσίες.



Ο νόμος για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών προβλέπει 224 μετατάξεις από τον ΗΣΑΠ, όμως έως τώρα μόλις 56 έχουν υποβάλει τη σχετική αίτηση, οπότε, σε περίπτωση όπου το υπουργείο και η διοίκηση εμμείνουν στη θέση αυτή, θα πρέπει να προχωρήσουν σε υποχρεωτικές μετατάξεις.



Στον Βωμό των 12 Θεών και του Ελέους τα έργα του ΗΣΑΠ



Εν τω μεταξύ, για το 2012 θα παραπεμφθούν η ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης της γραμμής του ηλεκτρικού Πειραιάς - Κηφισιά και η απόδοσή της σε πλήρη κυκλοφορία σε περίπτωση όπου ισχύσει τελικά η απόφαση για παύση των εργασιών επίχωσης του Βωμού των 12 Θεών και του Ελέους έως τον ερχόμενο Αύγουστο, οπότε και πρόκειται να εκδικαστούν τα ασφαλιστικά μέτρα που έχουν κατατεθεί για την υπόθεση αυτή.



Το ενδιαφέρον του ζητήματος είναι ότι το Πρωτοδικείο, με απόφασή του, έπειτα από σχετική προσφυγή του ΗΣΑΠ, είχε αποφασίσει πριν από 10 μέρες τη συνέχιση των εργασιών ώστε να ολοκληρωθεί το έργο, που ήδη βρίσκεται εκτός χρονοδιαγράμματος, αφού, ενώ προβλεπόταν να ολοκληρωθεί σε έναν χρόνο, συνεχίζεται ήδη εδώ και 2,5 χρόνια, με αποτέλεσμα την καθημερινή ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών οι οποίοι μετακινούνται με τον ΗΣΑΠ.



Υπό τις παρούσες συνθήκες, ο ορίζοντας ολοκλήρωσής του δεν είναι καν ορατός.



ΠΗΓΗ www.euro2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: